Linkuri accesibilitate

17 jurnaliști străini care transmit de la protestele din Belarus lăsați fără acreditare de autorități


Autoritățile din Belarus au retras acreditarea pentru 17 jurnaliști străini care au făcut transmisiuni de la protestele Opoziției împotriva fraudării alegerilor prezidențiale din 9 august de Aleksandr Lukașenka, președintele ales pentru a șasea oară.

Măsura, luată sâmbătă, 29 august de o comisie a Consiliului național de securitate, reprezintă o escaladare majoră a puterii deținute de președintele Aleksandr Lukașenka, care se confruntă cu protestele populare și condamnarea internațională pentru fraudarea alegerilor din 9 august și pentru represiunea dură a poliției împotriva protestatarilor opoziției.

Între timp, la Minsk, mii de oameni, în principal femei, au mărșăluit prin centrul orașului, în ultima demonstrație a opoziției față de Lukașenka.

Mulțimile au cântat și au scandat „Sașa, ești concediat!”, adresându-i-se lui Lukașenka. Unii protestatari au purtat pancarte pe care scria „Lupți ca o fată!” și „Acesta este orașul nostru!"

Nu s-a raportat nicio arestare sau violență, deși la un moment dat, protestatarii s-au confruntat cu intervenții ale poliției care au blocat avansarea mulțimii.

Jurnaliștii vizați sunt angajați ai marilor organizații de presă occidentale, inclusiv RFE / RL, BBC, Associated Press, Reuters, Agenția-France Presse, televiziunea germană ARD, Deutsche Welle și Radio France. Fără acreditări, jurnaliștilor nu li se permite legal să transmită știri.

Nu a fost furnizat niciun motiv pentru decizia guvernului.

În total, 17 jurnaliști au rămas fără acreditări, a transmis și Asociația Jurnaliștilor din Belarus. Relatările neconfirmate spun că sunt, de fapt, mai mulți jurnaliști afectați de decizia autorităților din Belarus.

„O mișcare disperată și nefastă”

Jurnaliștii din presa rusă de stat și finanțați de stat, precum agenția de știri TASS, Vesti TV sau canalul RT, nu par să fi fost afectați de decizia autorităților belaruse.

„Îndepărtatea jurnaliștilor noștri pe motive de 'extremism' reprezintă o mișcare disperată, de rău augur, a unui guvern autoritar pentru a înăbuși mass-media independentă și pentru a controla fără milă informațiile credibile în Belarus", a declarat președintele RFE / RL, Daisy Sindelar.

„Este o încălcare a standardelor internaționale și un atac asupra poporului din Belarus care se bazează pe noi".

Patru jurnaliști de la serviciul Belarus al RFE / RL au fost afectați de acest demers și unul de la Current Time, rețeaua TV în limba rusă administrată de RFE / RL în cooperare cu VOA.

Printre jurnaliștii afectați sunt doi de la BBC, doi de la AP, doi de la AFP, doi de la ARD și doi de la Reuters.

„Trei culori” a răsunat la Tg. Ocna de Ziua Națională
Așteptați

Nici o sursă media

0:00 0:03:03 0:00
XS
SM
MD
LG