Linkuri accesibilitate

Rusia forțează plecarea Europei Libere din țară prin amenzi și dosare penale


Putin a promulgat o lege care obligă ca orice persoană care distribuie conţinut media străin sau care primeşte finanţare din străinătate să fie etichetată drept agent străin

Guvernul rus amenință Radio Europa Liberă/Radio Libertatea cu amenzi de milioane de euro și posibile dosare penale împotriva angajaților săi în încercarea de a forța organizația media finanțată de Statele Unite să părăsească Rusia, scrie The New York Times.

RFE/RL, una din cele mai mari publicații online de știri din Rusia care nu se supune liniei editoriale trasate de Kremlin, arată că guvernul rus, în ultimele săptămâni, a trimis zeci de notificări privind încălcări individuale ale noilor cerințe restrictive menite să etichetează tot conținutul său ca fiind produs de un „agent străin”.

Editorii spun că vor fi obligați să își închidă prezența oficială în țară pentru prima dată de la prăbușirea Uniunii Sovietice dacă Kremlinul nu va schimba felul în care relaționează cu presa.

Este un moment existențial pentru noi”, a declarat Daisy Sindelar, redactorul șef al RFE/RL, într-un interviu telefonic acordat pentru New York Times „Este foarte clar că guvernul rus caută, în termeni incerți, retragerea noastră din Rusia”.

Campanie de presiune de lungă durată împotriva presei arată cum președintele Vladimir Putin ridică miza conflictului său cu Washington, exact în momentul în care Joe Biden începe mandatul.

Poate fi doar o mișcare tactică de a crea probleme pentru a negocia cu o nouă administrație, dar aceasta va fi o administrație mult mai sceptică în ceea ce privește cooperarea cu Kremlinul decât cea anterioară”, a declarat James Fly, fost președinte RFE/RL.

Un răspuns potențial al administrației Biden ar putea fi luarea de măsuri împotriva presei finanțate de Kremlin, cum ar fi RT și Sputnik, care vizează publicul străin.

Ultimele evoluții au loc în timp ce Vladimir Putin se confruntă cu nemulțumirea în creștere acasă, sprijinită și de internetul rusesc care rămâne în cea mai mare parte necenzurat.

RFE/RL și canalul său de știri video în limba rusă Current Time difuzat în direct revenirea în Rusia și arestarea lui Alexei Navalnîi și intenționează să difuzeze în direct protestele pe care susținătorii lui Alexei Navalnîi se pregătesc să le organizeze sâmbătă în toată țara.

În 1991, când cortina de fier a căzut, președintele Boris Ielțin a emis un decret care permite RFE/RL să deschidă un birou la Moscova. În Rusia, RFE/RL are acum 58 de angajați, lucrează cu aproximativ 250 de profesioniști independenți și cheltuie o mare parte din bugetul său de funcționare de 22 de milioane de dolari pe reportaje de știri locale din toată țara, inclusiv pe canalul de conținut video Current Time.

XS
SM
MD
LG