Linkuri accesibilitate

Radioul public are 7 milioane de euro datorii 


Microfon de radio

Societatea Română de Radiodifuziune, cel mai mare trust media din România, se află în colaps financiar cu un deficit de 7 milioande de euro, potrivit unui raport semnat de Alexandru Muraru, membru în Consiliul de Administrare al radioului public.

Societatea Română de Radiodifuziune „a suferit un declin fără precedent din punct de vedere financiar, administrativ și managerial” sub conducerea fostului senator PSD, Georgică Severin, se arată în documentul dat publicității de profesorul Alexandru Muraru, numit de liberali în Consiliul de Administrație. Nu există, însă, date oficiale în acest sens, iar Raportul de activitate al Radioului public depus la Parlament nu a fost adoptat. În schimb, potrivit raportului financiar al TvR pe anul trecut, câți bani au intrat, tot atâția au fost cheltuiți: 385 de milioane de lei.

Principala cauză a declinului financiar al instituției ține de renunțarea la taxa radio-tv. Această taxă a fost eliminată la începutul anului 2017, după mai multe încercări ale politicienilor, crescând astfel dependența celor două instituții față de puterea politică.

Președintele radioului public, Georgică Severin a fost numit în această funcție în perioada în care Liviu Dragnea avea pârghiile puterii și a fost acuzat de mai multe ori, inclusiv din interiorul instituției, că-și favorizează excesiv partidul din care provine. Această favorizare a social-democraților este cumva tradițională la postul public de radio. Anul trecut, spre exemplu, Paginademedia.ro a monitorizat un jurnal de seară de la Radio România Actualități, într-o zi în care era un protest consistent pe tema „România Vrea Autostrăzi”: în acel jurnal au vorbit opt miniștri PSD, protestul a fost expediat în două propoziții, iar subiectul adus în discuție de manifestanți a fost dezamorsat de știrea că începe construcția unei noi autostrăzi.

Dincolo de jurnale de acest fel, oficialii Radio România Actualități nu știu în continuare dacă în balanța de echilibru pe care trebuie să o păstreze, guvernul și acțiunile lui se contabilizează la timpii oferiți partidelor sau separat.

Surse din interiorul RRA ne-au spus că nu se așteaptă ca Raportul pe 2019 depus la timp în Parlament să treacă, înainte să existe motivația schimbării conducerii acestei instituții.

Pe de altă parte, datele financiare pe acest an nu ar fi încă prelucrate, dar toată lumea e la curent că radioul public are mari datorii, pe care nu știe cum le va achita.

Președintele Radioului Public, Georgică Severin, care, potrivit declarației de avere, are un salariu lunar de peste 4500 de euro nu a vrut să vorbească despre situația administrativă și editorială a instituției pe care o conduce.

Demeter András István, fost șef al Societății Române de Difuziune și membru în Consiliul de Administrație, ne-a spus că nu are suficiente date la îndemână pentru a face o analiză a situației, dar Alexandru Muraru preciează că situația financiară precară a radioului public „a dus în repetate rânduri la încercarea lui Georgică Severin de a afecta transmisia și a nu mai contracta servicii de transmisie pentru Radio România Internațional, în special pentru a afecta românii din Diaspora”.

Cu toate că Radio România Actualități (RRA) are probleme complicate nerezolvate, totuși continuă să conducă în topul audiențelor chiar în Capitală, în creștere față de anul trecut. RRA are, deci, în București, în perioada ianuarie-aprilie peste 217.000 de ascultători zilnic. Urmează Radio Zu cu mai mult de 200.000, Kiss Fm peste 170.00, Europa FM cu peste 150.000.

XS
SM
MD
LG